Hem » Mitt liv » Morr Morr… ett litet bara

Morr Morr… ett litet bara

Jag vet inte jag, är kanske lite överkänslig men FAN vilka dumma människor det kan finnas ibland. Jag sitter ju i kassan va och där råkar man titt som tätt ut för div stolpskott och dårar. Igår när jag jobbade så var det en dam som började härja när hon skulle tränga sig före i kön för att köpa en glass och jag sa att hon får fråga de andra i kön om hon få gå före. Hon menade ju då på att hon faktiskt handlat för över 400hundra kronor så hon måste väl få gå före och tyckte att jag gjorde fel och var ovänlig som sa att hon skulle fråga de andra… ÅHHHH jag kokade (nästan) över, det är väl för bövelen inte mitt beslut om hon ska få tränga sig före i kön, hon får väl fråga de hon kör över.

Sen kan man ju fundera över dessa stackare som har så dåligt ställt att de måste bråka för 1,50kr, funderar ibland om jag ska skänka en slant ur min egen ficka så att de klarar sig genom månaden.

Vi har en kärring som ALLTID klagar och för liv över något, hon kan vara riktigt otrevlig. Igår klagade hon över att det var så dåligt att det inte stod på alla vattenspridare hur långt de sprutar… okej visst fine, men hon behöver väl inte härja, svära och gå an med oss det är väl inte vi som designar förpackningarna. Sen när hon kom fram till min kassa skulle hon ha ett garantibevis på EN VATTENSPRIDARE i plast för 59KR, hon tyckte alltså att hon skulle få garanti i två år på den… ja jag säger då det :roll: ändå kommer hon ofta och handlar, varför gör hon det undrar jag om allt bara är dåligt. Vi klarar då oss utan hennes ruttna slantar. Kommer ihåg att det var så när jag jobbade på Donken också, de människor som stod och stönade i kön samt öppet uttalade sig om hur dåligt det var på McDonalds var oftast de som käkade där flera gånger i veckan. Tror de inte att man känner igen dem… huh för sådana dåliga energier. Det tråkiga är att en besvärlig och otrevlig kund kan verkligen få en helt ur balans och det kan ta flera minuter innan man hittar rytmen igen vilket då oundvikligen går ut över resten av kön, det är sannerligen en av de stora utmaningarna med att jobba inom service yrket.

Sedan måste jag faktiskt be er alla konsumenter att räcka fram handen när ni betalar och sedan får växeln och tänka på att ställa de monstruöst tunga varorna med streckkoden åt rätt håll, det sliter så sjukt mycket på ryggen och axlar.

En annan sak som jag blir väldigt irriterad över är när det kommer vuxna med småbarn och dessa små börjar stortjuta när mamma eller pappa lägger upp den leksak eller det godis som den suttit och hållt i. Detta kan göra mig tokig, det jag frågar mig är varför måste ungen gråta, jag har svårt att tro att de skulle göra det om man förde en dialog med barnet och förklarade varför man tog ifrån de leksaken. Klart att jag skulle börja skrika om morsan helt plötsligt röck ifrån mig min skatt utan att säga något, då skulle jag ju tro att jag inte skulle få den. Okej om det är en lite pluttbäbis som inte riktigt kan skilja sin fot från vagnen men när barnet är lite äldre så vägrar jag tro att det är helt underbegåvat. Värst är när de säger åt mig att skynda mig att scanna saken så att de fort kan ge tillbaka den och få tyst på skriken, det kan ju inte leda till någonting. Barnen måste väl få lära sig att man måste betala sakerna i kassan innan man kan vandra ut med de… ja jag vet inte! Kan inte alla ni föräldrar i min närhet bistå mig lite i detta, jag kanske är naiv och inte fattar någonting.

Så nu har jag fått avreagera mig lite igen :razz: tur att det också finns trevliga och rara kunder som kan väga upp det.

4 kommentarer to “Morr Morr… ett litet bara”

  1. Haha, jag håller med om allt! :smile:

  2. Det jobbigaste är ändå de som ska berätta vad allting kostar medan man scannar in, eller om man tvekar en sekund på vilket plu nummer man ska slå in (kanske inte ni har?) och man får höra typ ”tomater, det är tomater”. Öh, nähä?? Det visste jag inte, så exotiskt! :smile:

    Min värsta är ändå hon som krävde att vi skulle betala kemtvätt till hennes noppiga 50-kronors-H&M-bomulls-linne som hon fått 2(!) droppar på från en läkande funlight 😆

  3. Appropå våra diskussioner om felsägningar senast i fredags är det kanske bäst att jag skriver att funlight flaskan inte läkte utan läckte! 😀 Man vet ju aldrig hur många Stockholmare som läser 😉

    Nu ska jag sluta kommentera :smile:

  4. Jag känner också igen mig!

Leave a Reply

(måste anges)

(måste anges)